Tunel Bydgoski w Warszawie miałby stanowić formę podziękowania dla mieszkańców Bydgoszczy. Jak tłumaczy minister Schreiber, pochodzący z Bydgoszczy, tysiące mieszkańców jego miasta było zaangażowanych po drugiej wojnie światowej w odbudowę stolicy.
"W stolicy Polski znajduje się kilkadziesiąt ulic nazwanych na cześć większych i mniejszych miast. Brakuje ulicy Bydgoskiej, dlatego wspólnie z Przewodniczącym Klubu Radnych PiS w Bydgoszczy Jarosław Wenderlich wystąpiliśmy do Prezydenta oraz Rady Miasta Warszawy o uhonorowanie naszego miasta. Myślę, że byłaby to dobra forma podziękowania m.in. tysiącom Bydgoszczan, którzy po II wojnie światowej odbudowywali stolicę" – poinformował w ostatnim czasie Łukasz Schreiber.
Od ulicy Bydgoskiej do tunelu
Okazuje się, ze sam pomysł nie jest wcale nowy. Już kilka lat temu, a dokładnie w 2020 roku obaj politycy wpadli na pomysł, aby w różnych miasta w Polsce powstały ulice Bydgoskie. Wówczas przypadało stulecie powrotu miasta Bydgoszcz w granice Rzeczypospolitej, co stanowiło motyw tej inicjatywy. Pismo w tej sprawie trafiło wtedy m.in. do samorządu warszawskiego. Jednak pomysł nie doczekał się realizacji. Teraz więc powstała nowa idea.
"Zaproponowaliśmy włodarzom stolicy, aby najdłuższy w Warszawie, nowy tunel drogi ekspresowej S2 przebiegający pod Ursynowem nazwać 'Tunelem bydgoskim'. To byłby symboliczny prezent od Warszawy" – wskazał minister Schreiber.
Pismo w tej sprawie trafiło do prezydenta stolicy Rafała Trzaskowskiego. Chodzi o nadanie nazwy "Bydgoski" podziemnemu tunelowi pod Ursynowem, biegnącemu w ciągu trasy S2.
Czy na mapie Warszawy pojawi się niebawem Tunel Bydgoski? Jak wynika z pisma datowanego na 5 kwietnia, Anna Nehrebecka-Byczewska, przewodnicząca Komisji ds. Nazewnictwa Miejskiego Rady m. st. Warszawy skierowała sprawę do Artura Jóźwika, szefa Biura Kultury w warszawskim ratuszu. Będziemy śledzić dalsze decyzje w tej sprawie.
Tunel w ciągu trasy S2 na terenie dzielnicy Ursynów to obecnie najdłuższa, bo licząca 2,3 km taka konstrukcja w Polsce. Budowa tunelu prowadzona była m.in. pod linią M1 warszawskiego metra, a w najgłębszym miejscu wiedzie 21 metrów pod ziemią. Tunel pierwotnie miał zostać oddany do użytku w 2020 roku, później termin został przesunięty na marzec 2021 roku. Jednak miesiąc przed terminem podano, że nastąpiły kolejne opóźnienia. Finalnie tunel został otwarty 20 grudnia 2021 roku.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?